Kritički o plesu - radionica plesne kritike na Periskopu.

Radionicom će se obuhvatiti i teorijski i praktični aspekti, i s obzirom na ples i s obzirom na plesnu kritiku, a polaznici će dobiti uvid u teme koje su nezaobilazne svakome tko se susreće s pisanjem o plesu.

U sklopu festivala Periskop, koji se u Rijeci održava od 7. do 15.10.2017., održat će se radionica plesne kritike Kritički o plesu na kojoj će polaznici, pod mentorstvom Ivane Slunjski, s teorijskog i praktičnog aspekta učiti o i razmatrati ples i plesnu kritiku. Radionica će se održati 5.-10.10. i 16.10., a prijave se zaprimaju do 30.9.2017. na mail plesnakritika@gmail.com.

Radionica Kritički o plesu namijenjena je potencijalnim plesnim kritičarima i postojećim autorima u usponu koji će se za njezina trajanja pobliže upoznati s posebnostima plesne umjetnosti i plesnim kontekstom, razvijati analitički pristup gledanju predstava i vještine kritičkog pisanja. Radionicom će se obuhvatiti i teorijski i praktični aspekti, i s obzirom na ples i s obzirom na plesnu kritiku.

Polaznici će dobiti uvid u teme koje su nezaobilazne svakome tko se susreće s pisanjem o plesu – kako tumačiti scensko znakovlje i pokret, kako tijelo u konkretnome izvedbenom kontekstu proizvodi značenja, kako se odnositi prema tijelu koje mogućnostima i/ili izgledom izmiče uobičajenim predodžbama o plesu i plesaču, kako razmatrati plesne citate i relacije recentne produkcije s plesnim klasicima i drugim umjetnostima itd.

Bit će riječi o različitim vrstama kritičkog pisanja, mogućnostima kritike s obzirom na elektroničke medije, važnosti kritičkog mišljenja danas, nužnim elementima kritičkog teksta, nužnosti i važnosti argumentacije kritičkog stava. Svladavat će se i praktični zadaci – usmjeravanje pozornosti na određeni segment predstave tijekom gledanja, postavljanje okvira za interpretaciju, povezivanje različitih elemenata koji se pojavljuju tijekom analize, podupiranje teza viđenim.

Od polaznika se očekuje da aktivno sudjeluju u analiziranju predstava koje će se tijekom festivala gledati te da nakon završetka festivala napišu minimalno jedan kritički tekst koji će potom biti objavljen na radioničkom blogu.

Radionicu za najviše 10 polaznika vodit će plesna kritičarka i teoretičarka Ivana Slunjski, jedna od urednica časopisa za plesnu umjetnost Kretanja. Radionica je ponajprije usmjerena polaznicima od 20 do 30 godina, ali otvorena je svima zainteresiranima za ples i kritičko promišljanje predstava. Izabrani polaznici bit će obaviješteni do 3.10.2017.

Prijava na radionicu treba sadržavati:
  • ime i prezime, kontaktne podatke (e-adresa, broj mobitela)
  • rečenicu-dvije o sebi (do 600 znakova)